Het dodingsstation! - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Nathalie Leeuwen - WaarBenJij.nu Het dodingsstation! - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Nathalie Leeuwen - WaarBenJij.nu

Het dodingsstation!

Door: Nathalievlmijas

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 Mei 2012 | Spanje, Mijas Costa

Ola!

Weer zat beleefd deze week!

Afgelopen zaterdag zijn we (Elianne,Joyce,Jaimy,Lesley en ik) uitgeweest in Fuengirola. Rond half 11 verstrokken we met de auto en waren we tot ongeveer half 1 eerst wat gaan drinken in een Nederlandse bar. Nou hier weten ze wel teminste wat inschenken is! Hier hoef je niet te zoeken naar je drank... Rond half 1 besloten we te gaan lopen en overal probeerde mensen je naar binnen te krijgen! Uiteinlijk kwamen we bij 4play aan en dat meisje kwam best spontaan over en heel gezellig leek het er dus zijn we een drankje wezen doen! Uitendelijk GRATIS shotjes :D. De avond was heel gezellig, iets te gezellig kan je misschien wel zeggen want zondag moesten we vrolijk weer werken....

Zonadag stond ik een keer niet op sectie 2 wat ik voor een keer niet erg vond omdat ik weinig geslapen had en aardig brakjes was. Ik werd op de wasruimte gezet samen met Jaimy. Heerlijk ook een dagje niet in de brandende zon staan maar werken in een stukje wat overdekt is en lekker cool!
De wasruimte houd in, de was draaiend houden en alle honden verzorgen die daar los lopen en dat zijn er niet veel gelukkig. Verder hoorde de hospitol er ook nog bij om schoon te maken. Al met al niet veel dus. ALs eerst werd er door steven gevraagt of we Sombra naar beneden wouden brengen.. Sombra is een hond die verlamd is geraakt door een tekenziekte. Nadat Sombra beneden helemaal gesetteld was gingen we maar eens beginnen met schoonmaken dachten we... Maar ik moest plotseling Steven en Mike helpen bij de clinc. Er bleek een hondje zijn hechteningen er uitgetrokken te hebben en had toen zo lopen vreten aan zijn buik dat de ingewanden er uit kwamen. Natuurlijk is er in het weekend nooit een dierenarts aanwezig. Onderwijl dat steven aan de telefoon was die uitgelegt kreeg van een dierenarts hoe hij te werk moest gaan, hadden Mike en ik het hondje vast. Steven was ondertussen het met verband dicht te maken in de hoop dat de darmen er niet verder uit zo komen en het bloed een beetje zou tegen houden. Uiteindelijk kwam er een nooddierenarts hem ophalen en is hij ergens anders behandeld. Aan het einde van de dag begon Molly aan haar laatste uurtjes van het leven. Ze begon te huilen van de pijn die ze had. Heel naar om te horen. Ze lag al 3 dagen op doodgaan. Maar doordat we geen dierenarts hebben in het weekend en steven niet zelf de beslissingen mocht nemen moest hij eerst in contact komen met Fabienne. Die natuurlijk ook niet op nam op der vrije dag. Maar een hond zo laten lijden was ook niets dus belde hij Denise en die was binnen 10 min gekomen en is er mee naar een nooddiernarts geweest. Daar hebben ze haar in laten slapen!

Na het werk zijn we met Lesley mee gegaan naar haar appartement om even heerlijk af te koelen in het grote zwembad. Daarna hebben we met zijn alle uitgebreid gekookt en heerlijk gegeten. Een hele gezellig avond weer! Aakomende zondag gaan we weer eten met zijn alle omdat Lesley maandag weer terug gaat naar België.

Maandag avond hebben we gezellig bij Elianne en joyce thuis gezeten en waren er 5 nieuwe studenten gekomen die dinsdag hun eerste stage dag gingen lopen.

Dinsdag was een aparte dag! We gingen naar het dodingsstation.... Iedereen was volgens mij best wel zenuwachtig. Wat kan je er wel niet verwachten... Om 9 uur verzamelde we op de refugio met zijn alle en rond 10 uur kwam Fabienne ons ophalen.. We gingen in totaal met 3 auto's. Fabiënne der auto zat vol met kooien voor de honden. We gingen er heen om 10 honden te redden. Na een uurtje gereden te hebben richting Malaga kwamen we dan aan op een heel luxe terrein. De zenuwen werden steeds heftiger bij iedereen. Eenmaal binnen moesten we wachten op een gast die met ons mee liep. En dan word er een deur opengedaan en zie je een gang met overal kennels. Alles was schoon en steriel.. heel apart en eng ook! Nu was het elke kennel aflopen om de kiezen welke je red. Elk student mocht maar 1 hondje redden! Verschrikkelijk het kiezen! Hoe kan je nu kiezen welke hond je mee neemt en dood laat gaan... Uitendlijke zag ik 2 jongen herders zitten en ik ben al niet van de kleine hondjes dus ik koos voor een herder! Tot mijn verbazing bleek Fabiënne de andere herder gereserveerd te hebben al voor Ace. Dus ik dacht Yes die ging gelukkig ook mee. De kennelnummers werden opgeschreven en toen begonnen we met de honden er uit te halen. Daar gingen ze langs een gast die "dierenarts" was en die gaf ze ontworming en een rabiës prik. We kwamen uiteindelijk niet meer op 10 honden uit maar op 20 honden uit!Terwijl we maar met 5 studenen waren.. Joyce bleek perongelijk 2 honden opgeschreven te hebben en ik had uiteindelijk de 2 herders mee genomen want ik mocht de andere herder toch nog van Fabiënne meenemen! Zelf had Fabiënne nog wat andere honden uitgezocht want ze kon ze toch niet laten zitten... Klaar voor vertek kwam ze nog met 3 doosjes waarin puppy's zaten aan. Hele mooie puppy's! Ze kon het niet over der hart verkrijgen om die ook nog achter te laten! Uiteindelijk kwamen met dus met 27 honden terug! Meer dan eigenlijk mocht! In de auto van Fabiënne zat alles bij elkaar in de kennels... bij het andere meisje wat reed zaten de puppy's en bij Lesley in de auto hadden we een herder en een spaniel los. Weer terug op de Refugio werden er foto's gemaakt en kregen ze namen. Elke student mocht hun eigen geredde hondje een naam geven en kwam je mee op de foto! Op joyce en mij na hadden we 2 hondjes gered en mochten dus ook 2 hondjes een naam geven en mee op de foto! Mijn donkere herder heet nu Ciara en mij lichte herder heet nu Sterra! Het is zo moeilijk om namen te bedenken. Je hebt al zo veel honden en niets mocht dubbel dus het moest ook nog anders geschreven worden. Achteraf gezien had Fabiënne nog wat andere hondjes gereserveerd in het dondingsstation die krijgen nu uitstel tot volgende week. Maar het idee dat de hondjes die we niet hebben kunnen redden morgen afgemaakt worden op een gruwlijke wijze is heel naar! Maar goed je kan niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van 1 hond. In mijn geval 2 dus! Die avond hebben we weer gezellig gezeten en gepraat bij elianne en joyce thuis.

Woensdag stond ik gelukkig weer op sectie 2! Heerlijk weer mijn eigen hondjes knuffelen en doen. We moesten die middag oren schoonmaken! Bij sommige was het echt nodig.. Na het werken gingen we snel naar huis om te eten en om te kleden en zijn we met de bus opweg naar het paardrijden gegaan. We waren er kwart over 7 en om 8 uur hadden we een afspraak dus hebben we eerst nog even wat gaan drinken op het terras. Rond kwart voor 8 werden we geroepen en werden we op de paarden gezet. We hebben een uur lang een hele mooie rit gehad! Wat een uitzicht en het was ook heel gezellig vooral! Joyce der paard was niet zo heel leuk die begon te bokken en ze viel er van af.. heel grappig om te zien dus xD. rond 9 uur waren we weer terug en we gingen daarna nog effu naar MiraMar toe om bij de KFC te gaan eten. Heb toen nog even snel 2 shirtjes gekocht voor het werk. Eenmaal thuis zijn we maar gaan slapen waren helemaal gebroken van het paardrijden!

Vandaag zijn we lekker vrij en hebben we uitgeslapen! Straks nog even boodschappen doen en morgen weer werken! We hebben dagen geruild zodat we zaterdag naar het wolvenpark kunnen!

Dit was het weer! Foto's volgen nog van het dodingsstation en het paardrijden!

Als het goed is hebben we vanaf donderdag vakantie tot 2 juni! Daarna zijn onze werktijden van 8 uur 's ochtends tot 4 uur s'middags! pfff!

Xxxx Nathalie

• 17 Mei 2012 - 18:05

Marja :

hoi poepie. Was een heftig weekje geweest. Gelukkig heb je nog even lekker paard gereden.Zaterdag een heel leuke dag in het wolvenpark en maak wel mooie fotos he.groetjes mama

• 20 Mei 2012 - 18:34

Rina:

ik merk het al je mist ons helemaal niet, genoeg honden en andere dieren en leuke dingen te doen. Blaas is wat harder wij willen ook mooi weer. groetjes rina